Kada, zašto i kako da izaberete (novu) agenciju za Google oglašavanje

Kako da izaberete pravu agenciju za Google oglašavanje?

Počećemo time što ćemo reći: Google Ads (AdWords) Agencija je za sve.

Mnogo je marketinških stručnjaka koje je agencija zavrnula, ili da to lepše sročimo, iskoristila. To znači da mnogi od njih nemaju baš lepe uspomene na poslovanje sa Google Ads agencijama.

Zašto se to dešava? Šta nije u redu sa svetom koji dozvoljava agencijama/konsultantima da prevare svoje klijente?

Pre svega, ideja da je neophodno sačekati 6 do 12 meseci da bi se uspeh pokazao (period će biti i duži ukoliko u toj agenciji rade vešti prodavci) je apsolutno smešna.

Kao drugo, većina agencija će uzeti bilo koga za klijenta. Izazivam vas da pozovete bilo koju agenciju i pitate ih da li vam mogu pomoći. U devedeset posto slučajeva će vam reći da naravno da mogu – čak i bez upoznavanja sa vašim poslovanjem.

Treće, lestvica za ulazak u PPC (pay per click) oglašavanje je veoma niska. Bilo ko može, i to će i uraditi, da kreira WordPress sajt, odabere temu za 99 evra i izlistati godine korišćenja Google-a kao “iskustvo u PPC-u”.

Kao neko ko nije ekspert u toj oblasti, nemate dovoljno znanja kako da odaberete pravu agenciju za Google oglašavanje. Većina PPC marketara mogu da se uverljivo predstave, a čak i ako ne umeju, ubaciće dovoljno stručne terminologije tako da će vam se zavrteti u glavi.

Šalu na stranu, kada biste zapravo trebali da unajmite agenciju?

Podrobno ćemo vam predstaviti na šta biste trebali da obratite pažnju i kako da na kraju izaberete dobru agenciju.

Imajte na umu: Ovaj blog post je uglavnom usmeren na srednje i velike marketing timove. Može biti teško za manje marketare, koji ne mogu da priušte dobre agencije, da budu tako striktni u selekciji.



Kako da znate da biste trebali da unajmite Google Ads agenciju


Tradicionalni/očigledni razlozi zašto biste trebali da unajmite Google Ads agenciju su:
• Nemate dovoljno vremena da radite na account-u u vašoj firmi

• Nemate uspeha sa PPC oglašavanjem

• Nemate neophodne veštine i znanje u vašoj firmi


Zanimljiviji razlozi iz kojih biste trebali da unajmite agenciju su:

Vaš učinak ne bi trebalo da bude indikator. Ovo je malo nezgodno. Samo zato što imate poprilično dobar učinak to ne znači da ste dostigli svoj puni potencijal.

Agencije imaju prednosti i iskustva koja im omogućavaju da iscede svaki cent iz Google Ads naloga na način na koji vi to jednostavno ne možete. One imaju znanje kako da podigno vaše PPC kampanje na viši nivo.

Za određene marketare, agencija može da donese značajno poboljšanje učinka, tako što će napraviti indeks inventara i uporediti ga sa ključnim rečima u kampanji, starajući se da svaki od vaših proizvoda bude pokriven.

Ne svodi se sve što radimo na glamur i magični rast. Jednostavne stvari donose bolji učinak ukoliko kompleksne to ne mogu.

Koristite samo Search kampanje. Ukoliko ne ostvarujete profit od Google Remarketing kampanja, to je onda dobar znak da niste iskoristili svoj potencijal do kraja.
Dalje, jedan dobar account mora makar da se oproba sa Google Display kampanjom.

Vaše brendirane ključne reči su više od 50% prihoda od AdWords-a. Ovo može biti malo iznijansirano, budući da se svako tržište ponaša drugačije, ali...

Kada grupa oglasa sa imenom vaše kompanije ostvaruje više od 50% prihoda od AdWords-a, onda bi trebali da se zamislite da li druge, ne-brendirane ključne reči zaista donose bilo kakav prihod.

Vaša DSA kampanja je u top 5 vaših kampanja po prometu. Ovo viđam iznova i iznova. Vaša DSA kampanja bi trebalo da bude dodatak regularnim Search kampanjama – a retko kada, ili nikad, ne bi trebalo da bude glavni pokretač prometa i prihoda.



Izazovi rada sa pogrešnom AdWords agencijom


Raditi sa lošom, ili čak i prosečnom agencijom, nije tako sjajno. Biće određenih problema na koje ćete naići i kada sarađujete sa najboljim agencijama na svetu. Evo nekoliko pokazatelja da radite sa pokrešnom AdWords agencijom.

Nisu transparentni. Ovo se odnosi i na troškove i na rad.

Ne biste trebali da zahtevate od vaše agencije da vam javi za svaku promenu koju napravi, ali biste trebali da znate generalno usmeravanje vašeg account-a, kako napreduje i da li pokazuje znake uspeha.

Nemaju plan. Ovo je loše. Mnoge AdWords agencije će raditi bez pravog plana.

Iskreno, ne bi trebalo da vas brine ukoliko je plan da se održavaju i poboljšaju već postojeća rešenja, ali bi ipak trebalo da bude nekog plana.

Ukoliko vaša agencija nema plan, onda porazgovarajte sa njima o kreiranju kvartalnih planova. To će ujedno i značajno povećati transparentnost.

Brzo se zadovolje sa ROAS rezultatima i potom stagniraju. Ovaj post ne bi trebalo da bude promocija Marketera, ali kroz godine iskustva smo napravili mnoge greške na ovoj listi i stoga smo potrošili dosta vremena u pronalaženju rešenja.

Jedna od najboljih stvari koje smo ikada uradili jeste formiranje kulture odnosa u kojima je OK pitati da li možemo da promenimo targete.

U isto vreme, na ovo pitanje trebate da gledate sa stanovišta vašeg biznisa i da pokrenete tu temu u razgovoru sa vašim PPC timom.

Nemaju istu motivaciju za rast kao vi. Teško je sinhronizovati se sa agencijom koja nema podjednaku motivaciju za rast i fleksibilnost. Većina agencija imaju utvrđene procedure koje prate i kada ih pitate da promene taj proces, to će uništiti njihovu efikasnost.

Ukoliko rastete vrtoglavo, onda razmislite o pronalaženju agencije koja ima reputaciju i koja može da vas prati u tome. Dodavanje ili često prilagođavanje strategije može biti ključna stvar za mnoge brendove koji ubrzano rastu, ali neke agencije ne mogu da idu u korak sa tim.

Kada unajmite agenciju, to je kao da imate decu; morate konstantno da ih nadgledate. Tužno ali istinito. U većini slučajeva, moraćete da stalno gurate svoju agenciju.

Kao agenciji, ovo može da bude poprilično nervirajuće, ali priznajemo da to pomaže da se pokrenemo.

Dodelili su vam pogrešnog PPC menadžera. Iako su vam dodelili lošeg ili neiskusnog PPC menadžera, ne dozvolite da vam kažu, da će sjajan PPC supervizor koji ga nadgleda, obezbediti dobre rezultate.

Većina dobrih testemonials-a jedne agencije plod su rada najboljih dva do tri PPC menadžera.

Tako da, kada vidite te zapanjujuće logoe, sjajna iskustva i zadovoljne klijente oni mogu biti samo vrh ledenog brega, a vama će dodeliti neiskusnog PPC menadžera koji zna nešto malo više od vas.

Dešava se. Često.

Iskreno, budući da smo u ovoj oblasti dugo, iskustava mnogih klijenata nisu relevantna. U više slučajeva smo dobili klijente koji su pisali svoja iskustva za druge agencije, a to rade i dalje. To je mnogo češća pojava nego što mislite (zapamtite: uvek tražite reference).



U kojim scenarijima ne trebate da unajmite agenciju


Izdvoji smo nekoliko scenarija po kojima se neće dovoljno dobiti unajmljivanjem agencije. Naveli smo najzastupljenije ispod.

Imate talentovane ljude u svojoj firmi. Ovo nije tako česta pojava, ali ukoliko imate odličnog PPC menadžera u svojoj firmi, ne biste trebali da unajmljujete agenciju. Razmotrite o agenciji u savetodavnoj ulozi ili pri ispomaganju sa kvartalnim planovima.

Budžet vam je mali, pa će troškovi agencije postati procentualno veliki deo vašeg budžeta.

Da budem iskren, rad sa velikim klijentima je win-win. Za njih ćemo naplaćivati između 10 i 15% ukupnog budžeta za oglašavanje (od 2018). To uglavnom znači da nam je potrebno da povećamo ROAS, ili profit, od 10 do 15% kako bi naši klijenti bili na nuli.

U većini slučajeva to je vrlo dostižno.

Kada su manji budžeti u pitanju, to je mnogo teže. Ukoliko unajmite dobru agenciju za 300 evra mesečno, a trošite na oglase 900 evra, onda će oni morati da povećaju vaš ROAS za 33%, samo da biste vi bili na nuli.

Vaš učinak je dobar, a niste spremni da izdvojite velike sume za agenciju.

Dobre agencije naplaćuju dobro zato što vam dosta i donose.

Ukoliko pokušavate da platite 100 evra mesečno za veliki account, onda neće biti dovoljno sredstava za agenciju da uradi ono što treba. Završićete tako što ćete privući loše agencije koje će unakaziti vaš account.

Ukoliko vam se ne isplati. Kada unajmljujete agenciju, vaš cilj je da zaradite više novca. Možete zaraditi više novca jednim od sledećih načina (ili miksom):

1. Uvećani profit prevazilazi dodatne troškove unajmljivanja agencije

2. Vrednost smanjenih internih resursa koje ste morali ranije da izdvajate, prevazilazi troškove unajmljivanja agencije

U suštini, to je to. Ukoliko agencija može da pregleda vaš account i oprezno predvidi da ga mogu poboljšati za toliko i toliko, a to premaši dodate troškove, onda nemate o čemu više da razmišljate.

Za neke account-ove vrlo je lako praviti predviđanja, dok je za one koji su dobro vođeni to mnogo teže. Zato, nemojte da se fokusirate na to da li je moguće praviti projekcije, već unajmite agenciju koja će uraditi upravo to što vam treba.



Prednosti rada sa pravom AdWords agencijom


Prošli smo kroz indikatore koji vam mogu pokazati da ne treba sarađivati sa određenom agencijom, a sada je vreme da pokažemo sve prednosti sarađivanja sa agencijom koja je prava za vas:

Vode više account-a, što znači da će moći brže da uoče trendove.

Ovo je jedna od uporednih prednosti. Mogućnost da se uoče trendovi na više account-a i da se ti uvidi iskoriste je od ključnog značaja.

Ne radi se o tome da “Hajde da ovu ključnu reč koja je radila na account-u A, iskoristimo i na account-u B.” Ne. To je za neiskusne.

Radi se o uvidima poput:

Za luksuzne brendove, uključivanje veće početne cene u oglasima obično privuče manji broj posetilaca, ali donosi veći procenat konverzije i ima veću prosečnu vrednost.

Za prodavnice sa skupocenim proizvodima morate biti pažljivi dok jurite za dnevnim ili čak i nedeljnim fluktuacijama. Često se desi da nekoliko transakcija visoke vrednosti u toku jednog dana može preokrenuti nekoliko nedelja lošeg učinka.

Prava agencija ima iskustvo i vrlo je verovatno već ranije naišla na isti problem koji i vi imate.

Ovo je definitivno ogromna prednost. Iskustvo sa dobrim rešenjima znači da možemo da predložimo pristup koji će verovatno biti uspešan od samog početka.

Sa plaćenom Search kampanjom tačno znamo koje sekundarne metrike da pratimo kako bismo bili sigurni da smo na pravom putu. Drugim rečima, znamo šta sledi ukoliko uradimo posao kako valja. I to je velika prednost unajmljivanja agencije.

Bolji učinak.

Ovo je očigledno.

Sposobnost da se izađe iz dnevnog ritma

Sa pravim partnerom u vidu agencije, možete da prestanete da radite na izvršenju strategije (u čemu vaš tim ionako nije baš dobar) i da se fokusirate na stvari u kojima možete ostvariti bolje rezultate.

Sposobnost da se posveti jednom zadatku bez ometanja u vidu hiljadu drugih stvari koje vas svakog dana čekaju

Za manje firme, ovo i nije toliki problem. Ali kada imate preko 10 kampanja, onda i osnovne stvari mogu biti izazov za prosečnog PPC menadžera.

U specijalizovanim agencijama, to je sve što radimo. Posvetimo se account-u i onda učinak neminovno dolazi.



Ključna stvar: Vaš profit mora da poraste posle unajmljivanja agencije


Na kraju dana, unajmljivanje AdWords agencije je zapravo samo matematički problem. Ukoliko unajmite agenciju i vidite da će morati da poboljšaju vaš account za 200% samo da biste bili na nuli, onda su velike šanse da nećete nikada profitirati od njihove usluge.

Zapamtite da bi u račun trebalo uključiti sve troškove koje trenutno imate (vaše vreme, vreme vašeg tima, softver, itd.). Ako vaš tim troši 10 sati nedeljno na PPC (40 mesečno) po ceni od 40 evra po satu, onda biste trebali da “oduzmete” 1600 evra kada obračunavate koliko će agencija morati da poboljša vaš account kako biste dobili svoj novac nazad.

 Možda će trebati vremena da biste došli do profitabilnosti (tri, možda šest meseci), ali nikako ne bi trebalo da zarađujete manje nego ranije.

Podesite lestvicu visoko. Dobri rezultati od PPC-a nisu nauka ukoliko imate dobar biznis. Međutim, učiniti da account raste profitabilno iz meseca u mesec jeste teško – zaista teško – i dugoročni uspeh zahteva više resursa od proste izgradnje jakog PPC programa.


Instagram Story oglasi se pojavljuju između storija i zauzimaju ceo ekran, čime kreiraju bolje korisničko iskustvo.

U ovom članku ćete otkriti kako da kreirate Instagram story oglase.

Kako da izaberete pravu agenciju za Google oglašavanje?

Kontakt

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *