Šta je to Facebook Lookalike publika?
Šta je to Facebook Lookalike publika?
Lookalike publika vrši targetiranje ljudi na osnovu već podešenih tipova Custom publike. Primeri Custom publike jesu ljudi na vašoj email listi, posetioci sajta i korisnici Facebook-a koji imaju interakciju sa videom koji ste objavili ili Facebook stranicom. Kada kreirate Lookalike publiku, Facebook pronalazi korisnike koji imaju slične osobine sa ljudima koji su u nekom od već podešenih tipova Custom publike.
Na primer, uzmimo da imate Custom publiku sa mejling liste. Da biste kreirali tu publiku, upload-ovali ste listu od 10 000 ljudi i Facebook je spojio mejl adrese sa 6 000 Facebook korisnika. Kako bi kreirali Lookalike publiku ,zasnovanu na tim korisnicima, Facebook će tragati za ljudima koji su sličnih osobina sa kontaktima iz te mejling liste.
Facebook zna dosta o svojim korisnicima. Iako su podaci anonimizirani, Facebook čini te podatke dostupnim marketarima kako bi im pomogao do dopru do svoje ciljane publike.
Zašto koristiti Lookalike publiku?
Lookalike publike vam daju način da doprete do “hladne“ publike, bez targetiranja na osnovu interesovanja i obrazaca ponašanja, kao standardnih opcija na Facebook-u. Na primer, recimo da prikazujete oglase „toploj“ publici, poput ljudi sa mejling liste, posetiocima sajta ili pratiocima Facebook stranice. Lookalike publika vam omogućava da dođete do većeg broja ljudi koji su poput onih iz „tople“ publike.
Zavisno od toga koliko podudaranje želite između vaših publika, možete da podesite veličinu Lookalike publike koja je između 1 i 10%., gde 1% uključuje samo one ljude koji su veoma sličnih osobina sa vašom osnovnom - Custom publikom. Ukoliko govorimo o Srbiji, tih 1% predstavlja oko 37 hiljada ljudi. Kako se krećete prema 10%, povećavaće se brojnost publike ali će stepen podudarnosti opadati.
Možete da kontrolišete brojnost publike pomoću slajdera koji se pojavljuje kada kreirate publiku. U Facebook Ads menadžeru, otvorite Audiences Tool i kliknite na Create Audience dugme. Odaberite opciju da kreirate Lookalike publiku, a onda će vam iskočiti polje gde možete da izaberete izvor, lokaciju i brojnost publike.
Izvor je Custom publika na osnovu koje želite da kreirate Lookalike publiku. Lokacija je zemlja ili region u okviru koji želite da doprete do Lookalike publike. Brojnost publike ima slajder, pomoću kojeg možete da izaberete 1%, 2%, 3% itd. Takođe, imate i napredne opcije za kreiranje više verzija publike određene brojnosti.
Iako je Lookalike publika “hladna” publika, ona nije “super-hladna” (u poređenju sa targetiranjem pomoću interesovanja ili obrazaca ponašanja) zato što Facebook koristi algoritam, kako bi našao podudaranje u osobinama između tople publike i ove nove, Lookalike. Da biste došli do novih ljudi koji nisu već u vašoj “toploj” publici na Facebook-u, definitivno bi trebalo da koristite i testirate Lookalike publike.
Lookalike publike nisu samo sjajan način da dođete do novih ljudi već je uglavnom i jeftiniji u odnosu na druge opcije targetiranja. Međutim, da biste potvrdili da će troškovi Lookalike publike biti manji za vas, morate da testirate i uporedite različite publike.
Najbolji razlog da testirate Lookalike publiku jeste da pronađete ljude koji su slični vašim kupcima. Ukoliko imate listu klijenata, možete je upload-ovati na Facebook i kreirati Custom publiku od vaših kupaca. Zatim možete kreirati Lookalike publiku koja će biti sličnih osobina.
Kreativne ideje za izvore Lookalike publike
Za izvore vaše Lookalike publike možete da kreativno pristupite zadatku i da izdvojite različite segmente vaše publike na osnovu interakcije koje imaju sa vašim biznisom.
Kao što smo ranije pomenuli, možete da segmentirate vašu mejling listu kako biste targetirali kupce na osnovu određenih proizvoda ili usluga koje su kupili od vas. Ukoliko pravite neki događaj, razmislite o tome kako možete iskoristiti tu publiku. Imate i ljude koji posećuju vaš sajt.
Lista kupaca: Za listu kupaca, iako većina ljudi odabere spajanje na osnovu mejl adrese, možete da unesete 15 različitih tačaka podudarnosti poput datuma rođenja ili broja telefona.
Isto tako, ukoliko znate koliko imate lojalnih klijenata, kada upload-ujete tu listu, možete uključiti i taj broj. Facebook će vam zatim dozvoliti da kreirate Lookalike publiku na osnovu ljudi koji su vaši lojalni klijenti. Ova opcija je moćna, zato što tražite od Facebook-a da traži ljude poput onih koji imaju stvarnu novčanu vrednost za vaš biznis.
Jedina stvar koju ne možete sa vašom listom kupaca jeste da targetirate ljude koji su se unsubscribe-ovali. Prvi put kada kreirate Custom publiku, morate da se saglasite sa uslovima korišćenja. Oni koji više ne žele da ih kontaktirate, trebalo bi da ih uklonite i više da ih ne targetirate.
Međutim, možete da koristite listu ljudi koji su se unsubscribe-ovali da biste stvorili segment ljudi koje želite da isključite iz vaših oglasa. Možete da preuzmete tu listu iz vaše CRM baze. Isključivanjem ovih ljudi možete da izbegnete negativan odziv (Facebook uračunava feedback na oglase kako bi ocenio relevantnost).
Posetioci sajta: Što se tiče posetioca sajta, očigledna ideja je da se kreira Custom publika od svih ljudi koji posećuju vaš sajt. Možete ograničiti tu publiku na ljude koji su posećivali sajt u periodu od 1 do 180 dana pre kreiranja publike. Broj dana koji odredite učiniće da se publika stalno menja.
Na primer, ukoliko ograničite publiku na period od pre 30 dana, publika će se stalno obnavljati da uključi samo ljude koji su posećivali sajt u prethodnih 30 dana. Čak i pošto ste podesili publiku za neko vreme, ona će se svakog dana menjati.
Možete i kreirati Custom publiku od ljudi koji posećuju određene veb stranice. Na primer, od ljudi koji su posetili stranicu sa informacijama o vašem događaju. Možete da kreirate još jednu publiku od ljudi koji su posetili stranicu događaja ali nisu kupili kartu.
Stvaranjem Custom publike, možete izgraditi publiku od ljudi koji posećuju vaš sajt, a zatim ćete pomoću Lookalike publike pronaći druge ljude na Facebook-u koji nisu deo publike trenutno ali će verovatno imati ista interesovanja kao ljudi koji posećuju vaš sajt.
Naravno, želite da vaša Lookalike publika bude bazirana na ljudima koji posećuju vaš sajt i upuštaju se u željene interakcije. Primera radi, Custom publika od ljudi koji su posetili stranicu sa prodajom ali nisu ništa kupili može biti korisna za neke tipove oglasa, ali ne i za oglase kojima se targetira Lookalike publika. Moćna Lookalike publika je bazirana na ljudima koji kupuju ili imaju druge interakcije.
Druga opcija sa posetiocima sajta jeste da kreirate publiku na osnovu toga koliko vremena provode na vašem sajtu. Ova opcija se zove Visitors by Time Spent. Za Lookalike publiku, možete da odaberete 5, 10 ili 25% onih ljudi koji provode najviše vremena na vašem sajtu.
Ako koristite Facebook standardne eventove tako da ih Facebook Pixel prati, poput registrovanja ili kupovine, možete da kreirate Lookalike publiku i iz tih akcija.
Iako su mejling liste i promet na sajtu super moćni, publike koje nastaju iz Facebook interakcije se od skora razvijaju i nude vam neke zanimljive opcije.
Interakcija sa videom: Ukoliko šerujete video na Facebook-u (bilo da ga upload-ujete ili imate live), možete onda da kreirate publiku na osnovu toga koliko vremena su proveli gledajući vaš video.
Na primer, publika od ljudi koji su odgledali 75% vašeg videa je moćna publika na osnovu koje možete kreirati Lookalike publiku zato što pretpostavljate da je Custom grupa sastavljena od ljudi koji smatraju vaš sadržaj zanimljivim.
Zavisno od broja pregleda vašeg videa, ta publika može obuhvatati malu grupu ljudi. Treba samo imati na umu, da postoji mogućnost kreiranja Lookalike publike na osnovu toga koliko dugo su ljudi gledali vaš video. Zatim, možete da targetirate Lookalike publiku za preglede novog videa. Na taj način možete povećati broj pregleda videa.
Oglasi za lead-ove: Ovakvi oglasi omogućavaju korisnicima da popunjavaju formulare sa bilo kakvim informacijama koje su vam potrebne sa njihovih Facebook profila. Ako koristite takve oglase, možete da kreirate Custom publiku na osnovu interakcija korisnika sa tim formularima, poput otvaranja ili podnošenja formulara.
Custom publika formirana na osnovu interakcije sa oglasima za lead-ove je slična publici koju biste kreirali od ljudi koji su upućeni na landing page. Međutim, formular se u ovom slučaju nalazi na Facebook-u. Od te Custom publike možete onda da kreirate Lookalike publiku.
Engagement na Facebook stranici: Ova opcija je pokrenuta 2017. Možete da kreirate Custom publiku na osnovu interakcije korisnika sa vašom Facebook stranicom. Naziv ove opcije je Everybody Who Engaged With Your Page, uključujući i ljude koji su imali interakciju sa vašim postovima ili oglasima preko news feed-a, ljude koji su vam slali poruke ili vas kontaktirali na neki drugi način.
Nakon što izgradite Custom publiku od ovih ljudi, onda možete da kreirate Lookalike publike na osnovu nje. Iako trenutno nemate opcija da suzite izbor prema tome koje interakcije ljudi imaju sa stranicom (da li komentarišu, šeruju, lajkuju, itd), ne bi bilo iznenađenje ukoliko Facebook ponudi i te opcije uskoro.
Engagement na Instagramu: Ukoliko imate biznis profil na Instagramu, možete da izgradite Custom publiku od ljudi koji imaju interakciju sa tim profilom pa zatim i Lookalike publiku na osnovu nje. Ovde možete da odredite koje tipove engagement-a želite da uključite, poput interakcije sa storijima ili postovima na glavnom Instagram feed-u ili vašem profilu.
Primer
Možete da koristite različite Custom i Lookalike publike u promovisanju vašeg biznisa. Ovaj primer se fokusira na izgradnji veza sa “hladnom” publikom u slučaju specifične usluge – životnog osiguranja. Kada počnemo da dobijamo veliki broj poseta na stranici našeg sajta koja promoviše životno osiguranje, možemo iskoristiti te posete da napravimo Custom publiku od ljudi koji su zainteresovani za tu uslugu.
Zatim, kako bismo proširili obim kampanje i došli do novih ljudi, možemo da kreiramo Lookalike publiku na osnovu te Custom publike. Oglasi koje biste njima pokazivali bi za tematiku imali uslugu koju nudite tako da bismo mogli da vidimo ko je od Lookalike publike zainteresovan za zdravstveno osiguranje.
Pošto je Lookalike publika “hladna” publika koja ponekad nema znanja o tome ko ste vi, vaši oglasi moraju da izgrade poverenje i da pokrenu ljude ka “levku prodaje”. Želimo da ljudi iz ove “hladne” publike postanu deo naše “tople” publike. Tako da u sadržaju naših oglasa moramo biti pažljivi i da ne prodajemo previše agresivno “hladnoj” publici.
Želimo sadržaj koji dodaje vrednost ili publici pruža neka nova saznanja. Ovakav sadržaj gradi poverenje i odnos, a ujedno vas i publika percipira kao nekog ko pruža neku vrednost. Takve stvari omogućavaju našoj publici da kasnije postanu naši kupci. Pored sadržaja o važnosti zdravstvenog osiguranja, naši oglasi mogu da sadrže i bitne linkove ka tekstovima ili video sadržaju.
Upravljanje troškovima
Ne očekujte neke velike troškove kada počnete sa testiranjem Custom i Lookalike publika. Custom publike sastavljene od posetilaca sajta ili mejling liste su dosta manje od publike koju targetirate po interesovanjima. Lookalike publike koje su kreirane na osnovu Custom publika će biti veće, ali možete da upravljate troškovima tako što ćete testirati te publike sa manjim budžetom.
Testiranje vam pomaže da shvatite da li je vaša Lookalike publika profitabilna pre nego što uložite neki ozbiljniji novac. Ta publika je uglavnom vrlo uspešna, ali ne može se reći da će svakog puta biti profitabilna. Testiranje sa manjim budžetom pomaže vam da krenete u stvar oprezno. Zatim možete da povećate obim kampanje prema vašem budžetu.
Instagram Story oglasi se pojavljuju između storija i zauzimaju ceo ekran, čime kreiraju bolje korisničko iskustvo.
U ovom članku ćete otkriti kako da kreirate Instagram story oglase.
Kako da izaberete pravu agenciju za Google oglašavanje?
Naše usluge
Naše usluge
Kontakt
Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *